Nieuws

• Mooie start voor vv Pinkenberg, mede door financiële hulp vanuit het Sport- en Preventieakkoord Rheden/Rozendaal

28 maart 2024

3 Velpse Voetbalverenigingen besloten in 2022 om gezamenlijk een nieuwe vrouwenvoetbalvereniging op te richten, in 2023 was vv Pinkenberg een feit. Voor de opstart deed de nieuwe club een beroep op het Sport- en Preventieakkoord Rheden/Rozendaal.

• Oekraïense vluchtelingen in de startblokken om vacatures in de zorg in te vullen

21 maart 2024

We zijn trots op een nieuw initiatief voor vluchtelingen dat zij samen met Astrum College en zorgaanbieders STMG, Innoforte en DrieGasthuizenGroep heeft opgezet. Samen zetten de partijen zich in om vluchtelingen en statushouders in korte tijd op te leiden en klaar te stomen voor een baan in de zorg. Dit draagt bij aan de verdere integratie van nieuwkomers in de gemeente.

• Werkgelegenheid én het aantal bedrijven in Rheden stijgen

20 maart 2024

In 2023 is zowel de werkgelegenheid als het aantal bedrijven gestegen in onze gemeente. Dit blijkt uit de gehouden Provinciale Werkgelegenheidsenquête.

• College komt buurten

13 maart 2024

Het college van burgemeester en wethouders wil graag op een ongedwongen manier in contact blijven. Daarom gaan de collegeleden ook dit jaar weer buurten in alle dorpen.

• Landelijk Noodfonds Energie

21 maart 2024

Huishoudens met een lager inkomen en een hoge energierekening konden, aanvullend op de energietoeslag, ook terecht bij het Landelijke Noodfonds Energie. Het Noodfonds ondersteunt mensen met een hoge energierekening. Ook inwoners die eerder niet in aanmerking kwamen, konden nu soms wel terecht. Het Noodfonds verrekent haar bijdrage direct met de energieleverancier. Aanvragen kon tot en met 30 maart 2024.