Bewijs van garantstelling en legalisatie handtekening

Garantstelling

Een bewijs van garantstelling kunt u aanvragen om 2 redenen:

  1. U wilt logies verstrekken aan een visumplichtig persoon uit het buitenland.
  2. U wilt zich garantstellen voor een visumplichtig persoon uit het buitenland.

Voor een garantstelling vult u het formulier Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking in. Met het ondertekende formulier komt u bij ons langs, wij legaliseren uw handtekening door een stempel op het formulier te zetten. Gaat het om garantstelling en heeft u een echtgenoot of geregistreerd partnerschap? Dan moet hij/zij ook hierbij aanwezig zijn. Daarna stuurt u zelf het formulier naar uw gast in het buitenland. Zij hebben het formulier nodig voor hun visumaanvraag.

Meenemen

  • Het ingevulde formulier
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat

Kosten

Aan het bewijs van garantstelling zijn geen kosten verbonden. Voorwaarde is wel dat uw handtekening op het document wordt gelegaliseerd. Daar zijn wel kosten aanverbonden.

Aanvraag op afspraak

Voor het aanvragen van een bewijs van garantstelling, maakt u een afspraak.

Maak een afspraak

Legaliseren handtekening

Het legaliseren van een handtekening doen wij door een stempel te zetten op het document waarop u een gelegaliseerde handtekening nodig heeft.

Meenemen

  • Het document waarop u uw handtekening wilt legaliseren.
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat.

Kosten

Het legaliseren van een handtekening kost € 13,15. U betaalt de kosten direct bij het legaliseren van de handtekening. Let op! In het servicecentrum in Dieren is vanaf 1 juni 2024 betaling alleen mogelijk via pin.

Aanvraag op afspraak

Voor het legaliseren van een handtekening, maakt u een afspraak.

Maak een afspraak