Gemeente Rheden organiseert bijeenkomsten over meedenken en meepraten - participatie

Op maandag 13 mei organiseert de gemeente Rheden twee bijeenkomsten in Hotel Avegoor om met inwoners te spreken over hoe zij betrokken willen worden bij het maken van plannen en beleid. En ook over hoe inwoners, als zij een idee of plan hebben, de gemeente hierbij willen betrekken. Dit zijn beide vormen van participatie.

De bedoeling van participatie is om de betrokkenheid van inwoners te vergroten en om beleid en plannen te ontwikkelen die zo goed mogelijk aansluiten op de samenleving. Dat is vaak ingewikkeld en zorgt ook wel eens voor teleurstelling en misverstanden. Daarom wil de gemeente Rheden met haar inwoners in gesprek over participatie. Om er met elkaar beter in te worden.

Meedoen!
Het meedoen van inwoners vindt de gemeente Rheden erg belangrijk, het samen realiseren van ambities en een fijne leefomgeving. Daarom wil de gemeente met haar inwoners in gesprek over de vragen:

• Hoe zou de samenwerking tussen de gemeente en haar inwoners eruit moeten zien?
  • Hoe is de ervaring momenteel en wat is ervoor nodig om de gewenste samenwerking te bereiken?

De ideeën die uit deze gesprekken komen gebruikt de gemeente bij het opstellen van het nieuwe participatiebeleid.

De bijeenkomsten vinden plaats op maandag 13 mei in: Hotel Avegoor, Zutphensestraatweg 2, Ellecom

• Middagbijeenkomst  vanaf 16.00 uur – 17.30 uur (inloop vanaf 15.45 uur)
  • Avondbijeenkomst    vanaf 19.30 uur – 21.00 uur (inloop vanaf 19.15 uur)

Aanmelden voor één van deze bijeenkomsten kan via het aanmeldformulier of meedenken@rheden.nl.