Verhuizing doorgeven

Verhuist u naar of binnen de gemeente Rheden, geef uw verhuizing dan binnen 5 dagen na de verhuisdatum door, of maximaal 28 dagen ervoor. Dit kan als u 16 jaar of ouder bent. U kunt een verhuizing online aan ons doorgeven.

Verhuizing doorgeven

Wilt u toch liever langskomen? Dan kunt u een afspraak maken voor het doorgeven van uw verhuizing.

Maak een afspraak

Verhuizing voor iemand anders doorgeven

Wilt u een verhuizing voor iemand anders doorgeven? Dat kan voor:

  • Uw minderjarige kind, als u de ouder, voogd of verzorger bent;
  • Uw echtgenoot of geregistreerd partner;
  • Uw meerderjarige kind, als hij of zij meeverhuist;
  • Uw ouder, als hij of zij meeverhuist;
  • Iemand die onder curatele staat, als u curator bent.

Ik verhuis naar een andere gemeente. Wat nu?

Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u naartoe verhuist. U hoeft zich niet uit te schrijven bij de gemeente Rheden. Dat regelen wij voor u.

Aan wie geeft de gemeente mijn verhuizing door?

Op wiekrijgtmijngegevens.nl kunt u zien aan welke instanties wij uw verhuizing doorgeven.

Wat moet ik doen als ik geen vaste woon- of verblijfsplaats heb?

Verhuist u naar een naar een (zorg)instelling? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente waar dit adres is. Ook als u kunt laten zien dat u geen vaste woon- of verblijfplaats heeft, komt u in aanmerking voor een briefadres. Dat kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om uw post aan u door te geven. Hoe u dit kan doen leest u op de pagina aanvragen van een briefadres.

Wat moet ik meenemen?

Als u een verhuizing wilt doorgeven dan moet u het volgende meenemen:

  • Een geldig legitimatiebewijs;
  • Een brief van de hoofdbewoner (de gever van het briefadres), waarin deze persoon schriftelijke toestemming geeft dat u het briefadres mag gebruiken. Deze brief moet de hoofdbewoner ondertekenen;
  • Een kopie van een legitimatiebewijs van de hoofdbewoner.