Briefadres aanvragen
Als u geen woonadres in Nederland hebt, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Een briefadres kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn met wie u afspreekt dat deze uw post ontvangt en aan u doorgeeft. U kunt geen postbusnummer opgeven als briefadres. Een briefadres is altijd van tijdelijke aard en wordt na 6 maanden herzien.
Zo kunt u belangrijke post van de overheid en andere instanties toch ontvangen. Een briefadres vraagt u aan bij de gemeente waar het briefadres zich bevindt.
Voorwaarden
U voldoet aan één van de volgende voorwaarden.
- U heeft geen woonadres. (*)
- U woont in een zorginstelling (verpleeghuis, verzorgingshuis), gevangenis of een blijf-van-mijn-lijfhuis.
- U gaat tijdelijk naar het buitenland en wilt een adres in Nederland houden. Dit kan alleen als u korter dan 8 maanden weggaat.
(*) Een tijdelijk logeeradres of een adres op een vakantiepark zijn ook woonadressen. U moet zich dan inschrijven op dat adres.
Online aanvragen
U kunt een briefadres online aanvragen. Hier heeft u DigiD voor nodig. In de aanvraag vragen we u 3 bijlagen te uploaden:
- De toestemmingsverklaring (PDF, 107 kB), ingevuld en ondertekend door de briefadresgever
- Een kopie van het legitimatiebewijs van briefadresgever
- Volledig ingevuld vragenlijst (PDF, 218 kB)
Schriftelijk aanvragen
Print het aanvraagformulier (PDF, 102 kB) en de vragenlijst (PDF, 218 kB). Vul de formulieren in en voeg een kopie van uw legitimatiebewijs en die van de hoofdbewoner bij. Stuur de formulieren en de bijlagen naar:
Gemeente RhedenPostbus 9110
6994 ZJ De Steeg
U ontvangt binnen 4 weken na de aanvraag een schriftelijk besluit op uw verzoek. Zorg dat uw aanvraag compleet is, anders kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.