Feestelijk moment Brandtoren Rozendaalse Veld zaterdag 14 september

Op zaterdag 14 september (Open Monumentendag) is er om 11.00 uur een feestelijk moment bij de Brandtoren op het Rozendaalse Veld. Er worden een aantal ‘gebeurtenissen’ gecombineerd: de viering van het 75 jaar bestaan van de Brandtoren, de recent verkregen monumentenstatus en het vieren dat ruim honderd jaar geleden de heide door de Geërfden van Velp werd overgedragen aan de gemeente Rheden.De burgemeesters van de gemeente Rozendaal en de gemeente Rheden openen officieel het feestelijke moment.

Iedereen is van harte welkom om dit heuglijke feit te komen meevieren. Rondom de Brandtoren kan iedereen beleven wat er allemaal op en rond het heidegebied gebeurt. Ook is het mogelijk om de Brandtoren te beklimmen en zijn er enkele kinderactiviteiten.

Tijden

De Heidebeleefdag bij de Brandtoren start om 11.00 uur en eindigt om 15.00 uur. De Brandtoren zelf is al vanaf 10.00 uur te bezichtigen/beklimmen.

Bereikbaarheid Brandtoren

De weg naar de Brandtoren is per 1 juli jl. afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Het is dus niet mogelijk om de auto nabij de Brandtoren te parkeren. De Brandtoren is wel per fiets en te voet bereikbaar. Zo begint de beleving al voor aankomst, aangezien het fietspad naar de Brandtoren al prachtige vergezichten over de uitgestrekte heide biedt. Voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om per fiets te komen, is er een pendeldienst vanaf de één na laatste grote parkeerplaats van de Kluizenaarsweg. Vanaf die parkeerplaats vertrekt vanaf 10.30 uur ieder uur een huifkar richting de Brandtoren. Het aantal zitplaatsen is beperkt (vol = vol). Houd rekening met een reistijd van ongeveer 30 minuten naar de Brandtoren (dezelfde reistijd geldt uiteraard ook voor de terugreis). De laatste rit naar de Brandtoren vertrekt om 14.30 uur.

Let op: tegen de tijd dat de laatste rit bij de Brandtoren aankomt, is de Heidebeleefdag net afgelopen. Mensen die met de huifkar de Heidebeleefdag willen bezoeken, kunnen tot uiterlijk de huifkar van 13.30 uur nemen. Voor vragen over deze dag kan gemaild worden naar rozendaalseveld@rheden.nl.